VILKÅR OG BETINGELSER
FOR CARDIOCARE SCANDINAVIA ApS
Disse salgs- og handelsbetingelser gælder for salg og levering af produkter, tjenester og kurser til erhvervskunder af Cardiocare Scandinavia ApS, med momsnummer DK34581800 (i det følgende benævnt “Cardiocare”). Vi beder dig venligst om at læse disse betingelser omhyggeligt.
Gældende fra august 2023 – Disse betingelser erstatter alle tidligere trykte versioner.
Cardiocare er en 100% danskejet virksomhed. Før du bruger Cardiocare.dk og dets tilknyttede tjenester, opfordrer vi dig til at læse følgende vilkår og betingelser omhyggeligt. Disse vilkår gælder for alle besøgende, brugere og andre, der får adgang til eller bruger Cardiocare.dk. Ved at bruge hjemmesiden accepterer du automatisk disse vilkår.
Intellektuel ejendom
Indholdet, produkterne, funktionerne og tjenesterne på Cardiocare.dk tilhører udelukkende Cardiocare Scandinavia ApS, Cardiocare Group ApS og vores tilknyttede partnere. Hjemmesiden og varemærket er beskyttet af ophavsret og andre love, både i Danmark og internationalt. Brug af logoer, tekster eller billeder fra Cardiocare.dk kræver forudgående skriftlig tilladelse fra Cardiocare. Både “Cardiocare Scandinavia ApS” og “Cardiocare Group ApS” er registrerede varemærker.
Links til andre webshops og hjemmesider
Cardiocare.dk kan indeholde links til tredjepartswebsteder eller -tjenester, der ikke ejes eller kontrolleres af Cardiocare.
Vi påtager os ikke ansvar for indhold, privatlivspolitikker eller praksis på tredjepartswebsteder eller -tjenester, da vi ikke har kontrol over dem. Vi anbefaler, at du gennemgår vilkår, betingelser og privatlivspolitikker for de tredjepartswebsteder og -tjenester, du besøger.
Ændringer
Cardiocare forbeholder sig ret til ensidigt at ændre eller erstatte disse betingelser til enhver tid.
Kontakt
Hvis du har spørgsmål til disse betingelser, er du velkommen til at kontakte os på telefon: 8628 4900 eller via e-mail: info@cardiocare.dk.
TILBUD OG AFTALE
Cardiocares tilbud er gyldigt i 30 dage fra tilbudsdatoen, medmindre andet er angivet.
En aftale anses for indgået, når kundens accept er modtaget af Cardiocare. Hvis kunden ikke giver udtrykkelig accept, anses aftalen for at være indgået, når Cardiocare bekræfter en modtaget ordre. Kundens eventuelle købsbetingelser, trykt på en ordre eller kommunikeret til Cardiocare på anden måde, udgør ikke en del af aftalegrundlaget.
BETALING
Betalingsmuligheder
Cardiocare tager imod betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, SparXpress-finansiering og faktura. Betaling trækkes først fra din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er angivet i danske kroner (DKK) og er eksklusive moms og levering, medmindre andet er angivet.
Ved betaling via faktura skal beløbet betales inden for 8 dage fra fakturadatoen, medmindre andet er angivet.
Forsinket betaling
Ved manglende betaling efter forfaldsdato pålægges et gebyr på 100 kr. samt løbende renter på 2 % pr. måned.
Sikkerhed ved betaling
Cardiocare bruger en godkendt betalingsserver via Quickpay, som sørger for sikker kryptering af alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer)-protokollen. Det betyder, at hverken Cardiocare eller andre kan læse dine følsomme oplysninger.
LEVERING
Leveringsbetingelser
Priserne er eksklusive leveringsomkostninger, medmindre andet er angivet.
Forsendelsen sker på Cardiocares risiko, da Cardiocare vælger transportmiddel og transportør. Levering sker for købers regning, medmindre andet er angivet.
Den forventede leveringstid for varer på lager er normalt 2-4 arbejdsdage, undtagen i ferieperioder, hvor leveringstiden kan være lidt længere. Hvis der forventes en forsinkelse i leveringen, vil kunden blive informeret så hurtigt som muligt.
CARDIOCARE OG PERSONLIGE DATA
Du har kontaktet Cardiocare ApS,
I overensstemmelse med artikel 13 i den generelle databeskyttelsesforordning vil vi gerne informere dig om, at vi behandler personoplysninger elektronisk, hvilket er nødvendigt for at besvare din henvendelse.
Den dataansvarlige er:
Phillip Maron Petersen
Fabriksvej 11B
8260 Viby J
Telefon: 86284900
E-mail: pmp@cardiocare.dk
Formålet med behandlingen er at besvare din henvendelse og foretage den nødvendige behandling i den forbindelse. Behandlingen af dine personoplysninger er baseret på artikel 6, stk. 1, litra a) og b), i den generelle forordning om databeskyttelse.
CARDIOCARE baserer sig også på dit samtykke som grundlag for behandling af dine personoplysninger, når det er relevant.
CARDIOCARE videregiver ikke dine oplysninger til andre, medmindre det er påkrævet i henhold til dansk lovgivning.
Personoplysninger om dig vil blive slettet senest 5 år efter afslutningen af vores samarbejde.
I overensstemmelse med artikel 15, 16, 17, 18 og 20 i den generelle forordning om databeskyttelse har du ret til at få adgang til, rette eller slette dine personoplysninger, begrænse behandlingen af dem eller gøre indsigelse mod behandlingen. Du har også ret til dataportabilitet.
Det samtykke, du har givet i henhold til artikel 6, stk. 1, litra a), eller artikel 9, stk. 2, litra a), i den generelle forordning om databeskyttelse, kan til enhver tid trækkes tilbage, uden at det påvirker lovligheden af den behandling, der er foretaget inden tilbagetrækningen.
Hvis du ikke ønsker, at CARDIOCARE behandler de personoplysninger, der er nødvendige for at besvare din henvendelse, eller hvis du ønsker at trække dit samtykke tilbage, kan det påvirke fortsættelsen af vores samarbejde.
Du har også mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du mener, at CARDIOCAREs behandling af dine personoplysninger er forkert.
Vi henviser også til vores databeskyttelsespolitik for yderligere information.
Reservation af ejendom
Cardiocare bevarer ejendomsretten til de solgte varer, indtil hele købsbeløbet er betalt. Derfor er køberen ikke berettiget til at foretage handlinger såsom salg, pantsætning, udlejning, udlån, gave, deponering eller lignende dispositioner over varerne, før fuld betaling er foretaget.
Hvis betaling ikke sker rettidigt, eller hvis køber på anden måde misligholder bestemmelser i denne kontrakt, har Cardiocare ret til at anvende fogedretten til at kræve de solgte varer tilbage eller kræve den resterende betaling i overensstemmelse med kreditaftaleloven.
FORTRYDELSESRET
Dine rettigheder
Når du handler på www.cardiocare.dk, har du ret til at fortryde dit køb inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen begynder den dag, du modtager varen. Du kan også gøre brug af din fortrydelsesret ved at nægte at tage imod varen. Du vil naturligvis få refunderet det beløb, du har betalt. Tilbagebetalingen vil blive overført til det kort, du brugte til betaling, eller til din bankkonto, når vi har modtaget varen tilbage og kontrolleret, at den overholder fortrydelsesreglerne. Den eneste omkostning, du har, når du hæver, er returforsendelsesomkostningerne.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse, følgeseddel eller faktura.
RETURNERINGSPOLITIK
Rettigheder
Fortrydelsesretten kan kun udøves, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, der væsentligt forringer dens salgsværdi.
Ved køb af hjertestartere og lignende er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Derfor skal emballagen altid returneres for at opfylde betingelserne for udøvelse af fortrydelsesretten. Hvis du beslutter dig for at fortryde købet, skal varerne sendes til:
Cardiocare Scandinavia ApS
Fabrikvej 11 B, 1. sal
8260 Viby J
GARANTIKRAV
Dine rettigheder
Ved salg til erhvervskunder (B2B) er der ingen fortrydelsesret, men der tilbydes 1 års garanti, medmindre andet er aftalt.
Garantien dækker designfejl, produktionsfejl, materialefejl og komponentfejl. Der kan ikke reklameres over andre mangler.
Køber er ansvarlig for at foretage en grundig undersøgelse af leverancen ved modtagelsen for at sikre, at varen er uden fejl og i overensstemmelse med kontrakten. Hvis køber mener, at varen er defekt på dette tidspunkt og ønsker at påberåbe sig manglen, skal dette meddeles skriftligt til Cardiocare Scandinavia så hurtigt som muligt.
Hvis der ikke reklameres skriftligt inden for Cardiocare Scandinavias leveringsfrister, er køberen afskåret fra at gøre krav på mangler, erstatning, garanti eller andre rettigheder gældende. Ved køb på www.cardiocare.dk er der 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores garanti dækker materiale- og produktionsfejl. Garantien dækker ikke defekter eller skader, der skyldes forkert brug af produktet eller servicen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Nogle produkter kan købes med en udvidet fabriksgaranti, f.eks. hjertestartere.
Garantien dækker designfejl, produktionsfejl, materialefejl og komponentfejl. Der kan ikke reklameres over andre mangler. Garantien dækker ikke, hvis fejl og mangler opstår på grund af transportskader, forkert montering, installationsfejl, overbelastning, skader på produktet, utilsigtet brug af produktet, manglende vedligeholdelse, forkert brug af produktet eller lignende forhold, som producenten ikke har kontrol over.
I tvivlstilfælde bør du kontakte Cardiocare Scandinavia, før installationen udføres.
Der ydes ingen garanti ved salg af brugte produkter, medmindre andet er aftalt.
SERVICEAFTALER
Dine rettigheder
Kunden kan anmode om en serviceaftale direkte på www.cardiocare.dk under afsnittet “Service Agreements”. Efter bestilling – ved køb af en kampagnepakke med serviceaftale – vil kunden modtage en servicekontrakt via den angivne e-mail. Kunden bedes returnere den underskrevne servicekontrakt til Cardiocare Scandinavia inden for 14 dage fra datoen for modtagelse af serviceaftalen. Hvis Cardiocare Scandinavia ikke modtager den underskrevne kontrakt inden for 14 dage, og forudsat at kontrakten er betalt, anses aftalen for at være gyldig. Cardiocare Scandinavia kan ikke holdes ansvarlig for manglende modtagelse af underskrevne kontrakter fra kunden. Hvis serviceaftalen ikke betales rettidigt og efter 3 påmindelser, vil den blive annulleret uden yderligere varsel og på kundens egen risiko.
Denne serviceaftale dækker forsendelse af reservedele (elektroder/batteri) til en defibrillator, inklusive forsendelse og miljøgebyrer. Uanset om der indgås en serviceaftale eller ej, er hjertestarteren altid dækket af producentens garanti, hvis apparatet håndteres og vedligeholdes korrekt. Serviceaftalen udgør ikke en udvidelse af producentens garanti. Betingelsen for aftalen er, at der kun anvendes originalt tilbehør fra Cardiocare Scandinavia. Betaling for serviceaftalen sker forud for hvert år.
Aftalen forlænges automatisk, medmindre begge parter opsiger aftalen skriftligt mindst 3 måneder før udløbsdatoen. Hvis aftalen helt eller delvist hindres eller i væsentlig grad vanskeliggøres af omstændigheder, som parterne ikke har indflydelse på, suspenderes deres forpligtelser i det omfang, omstændighederne kræver det, og indtil omstændighederne ophører.
-
Cardiocare Scandinavia forbeholder sig ret til ikke at annoncere eventuelle prisstigninger fra leverandører og valutasvingninger. Eventuelle prisstigninger vil blive justeret hvert år den 31. december for det følgende år.
-
Cardiocare Scandinavia er ikke ansvarlig for ændringer i leveringsadresse m.m., som ikke er meddelt Cardiocare, og som resulterer i forkert levering. Det er udelukkende kundens ansvar at angive den korrekte leveringsadresse. Hvis en vare skal sendes igen på grund af en forkert angivet adresse, opkræves et administrationsgebyr på 299 DKK ekskl. moms.
FORSIKRINGSAFTALE
Vilkår og betingelser
Vi samarbejder med Tryg Forsikring som vores forsikringspartner og henviser til deres forsikringsbetingelser.
VILKÅR FOR FØRSTEHJÆLPSKURSER
Vilkår
Din virksomhed har ret til det aftalte førstehjælpskursus som angivet i bekræftelsen. Du har frihed til at vælge de medarbejdere, der skal deltage i kurset, og der er ingen krav om tidligere erfaring. Hvert kursus kan rumme op til 16 deltagere. Uudnyttede pladser kan ikke overføres til det følgende år.
Faciliteter
Alle førstehjælpskurser afholdes i din virksomheds egne lokaler/område, og din virksomhed er ansvarlig for forplejning, medmindre andet er aftalt. Prisen inkluderer gyldige førstehjælpscertifikater, skriftligt undervisningsmateriale og transportomkostninger. Det er dit ansvar at opdatere os omgående om ændringer i adresse, e-mail og telefonnummer osv.
Aflysning eller omlægning
Mindst 30 dage før kursusdatoen skal der ikke betales kursusgebyr.
Senest 14 dage før kursusdatoen betales 50 % af kursusgebyret.
Mindre end 14 dage før kursusdatoen betales det fulde kursusgebyr.
Gebyret svarer til prisen for det reserverede førstehjælpskursus.
I tilfælde af sygdom
Cardiocare forbeholder sig ret til at foretage mindre ændringer i kursusindholdet og ret til at ændre eller flytte kurser. Vi forbeholder os ret til at aflyse kurser i tilfælde af sygdom hos instruktøren. I sådanne tilfælde vil din virksomhed blive informeret om aflysningen, og vi vil arrangere en ny kursusdato, medmindre en anden instruktør ikke kan træde til som vikar.
KONKURRENCEVILKÅR
Rettigheder
Vilkår
Denne Facebook-konkurrence er oprettet og administreret af:
Cardiocare Scandinavia ApS
I det følgende benævnt “konkurrencearrangøren”.
Konkurrencen er ikke oprettet eller administreret af Facebook.
De angivne oplysninger vil udelukkende blive brugt i forbindelse med denne konkurrence og vil ikke blive videregivet til tredjeparter. Som deltager i konkurrencen via Facebook vil du kun modtage meddelelser i forbindelse med konkurrencen.
Deltagelse
Kun brugere med en aktiv Facebook-profil kan deltage i konkurrencen. Det er gratis at oprette en Facebook-profil, og brugerne kan til enhver tid afmelde sig Facebook.
Det er en betingelse for at deltage, at du “synes godt om” både konkurrencearrangøren og konkurrenceindlægget.
Det er ikke nødvendigt at dele konkurrencearrangørens opslag for at deltage.
Deltagere, der forsøger at manipulere konkurrencen, vil blive diskvalificeret.
Du skal være bosiddende i Danmark for at deltage.
Bekræftelse af alder
Ved at deltage bekræfter du, at du er mindst 13 år gammel.
Pris
Vinderne er ansvarlige for eventuelle skatter i forbindelse med præmierne. Præmier kan ikke ombyttes til kontanter eller andre produkter.
Konkurrencearrangøren forbeholder sig ret til at diskvalificere deltagere, hvis der er mistanke om snyd.
Vinder
Vinderen annonceres på den angivne dato på Facebook-opslaget og offentliggøres umiddelbart derefter. Hvis vinderen ikke reagerer inden for 5 dage, vil præmien blive tildelt en ny vinder i konkurrencen.
Kontakt
Eventuelle spørgsmål om konkurrencen skal rettes til konkurrencearrangøren.
Dobbelt chance
I visse konkurrencer er det muligt at deltage på både Facebook og Instagram. Vinderen udvælges ved at trække en vinder blandt deltagerne på Facebook og en vinder blandt deltagerne på Instagram, og derefter trækkes der lod mellem de to vindere for at finde den endelige vinder. Derfor kan du øge dine vinderchancer ved at deltage begge steder i konkurrencer, hvor der gælder “dobbelt chance”.
COOKIEPOLITIK (COOKIEPOLITIK)
Ja, vi bruger cookies
Cardiocare bruger cookies til at forbedre brugeroplevelsen og udviklingen af vores websted ved at indsamle statistik om trafikken på webstedet.
Cookies hjælper os med at få indsigt i, hvornår vores besøgende bruger vores hjemmeside, hvad de klikker på, og hvilken enhed de bruger til at besøge hjemmesiden. Disse oplysninger kan ikke bruges til at identificere dig som person. Al behandling sker anonymt, og vi har ingen mulighed for at forbinde data fra den enhed, du bruger til at besøge vores websted, med andre oplysninger om dig. Tjenester som Google, MailChimp, Hotjar og Smartsupp indsamler statistik ved hjælp af en cookie på din computer. De placerer en harmløs cookie på din computer på vores vegne.
Sådan undgår du cookies
Du kan selv bestemme, om du vil tillade cookies på din enhed. Som standard vil den cookie, vi placerer på din enhed, forblive der, medmindre du aktivt sletter dine cookies på din enhed. I de fleste almindelige webbrowsere kan dette gøres ved at slette din browserhistorik og/eller browserdata. Yderligere information om afvisning af cookies kan findes på http://minecookies.org/fravalg, udviklet af FDIM (Foreningen af Danske Interaktive Medier).
Hvad er en cookie?
En cookie er en tekstfil, der sendes til din webbrowser fra en webserver.
Dens formål er at registrere besøgsmønstre på en hjemmeside, og den kan ikke overføre virus eller andre skadelige programmer.
Den dataansvarlige for behandlingen er
Cardiocare Scandinavia ApS,
Fabrikvej 11B,
8260 Viby J,
Phillip Maron Petersen.
POLITIK FOR DATABESKYTTELSE
Databeskyttelsespolitikken gælder for virksomhederne:
- CARDIOCARE SCANDINAVIA Aps
- MATRIC Aps
- EDIZON Aps
Generel organisering af persondata
Virksomhederne bestræber sig på at bruge digitale databehandlingssystemer og ekstern hosting af persondata for at sikre en sikker drift og undgå behovet for intern ekspertise til at administrere sådanne systemer. Desuden tilstræber virksomhederne at centralisere opbevaringen af persondata i specifikke centrale systemer for at forhindre spredning af oplysninger på tværs af forskellige systemer og både elektroniske og manuelle formater.
1. Formål
Databeskyttelsespolitikken fastlægger det godkendte sikkerhedsniveau for virksomhederne og danner grundlag for udviklingen af datasikkerhedsmanualen og de tilhørende retningslinjer og procedurer. De retningslinjer, der er udviklet til at understøtte målene i databeskyttelsespolitikken, sikrer, at alle medarbejdere håndterer datasikkerhed i deres daglige arbejde og overholder bestemmelserne i politikken. Databeskyttelsespolitikken er især fokuseret på beskyttelse af persondata, men den gælder også for finansielle og andre data. Datasikkerhed er en nøgleværdi og en naturlig del af virksomhedernes databehandling, især persondata.
2. Omfang
Databeskyttelsespolitikken gælder for alle personer, der er tilknyttet virksomheden, herunder medarbejdere, ledere, frivillige, bestyrelsen, leverandører og partnere. Alle leverandører og partnere, der har fysisk eller logisk adgang til virksomhedernes IT-systemer, data og personlige oplysninger, skal kende politikken og forpligte sig til at følge den. Politikken dækker alle tekniske og administrative aspekter, der påvirker driften og brugen af virksomhedernes digitale databehandlingssystemer samt manuelle arkiver og optegnelser.
3. Hovedmål og sikkerhedsniveau
Virksomhederne har følgende sikkerhedsmål:
“Virksomhederne har et passende og tilstrækkeligt teknisk og organisatorisk sikkerhedsniveau for behandling af personoplysninger og andre data ved hjælp af automatiseret databehandling eller manuelle dokumenter.”
Et passende og tilstrækkeligt niveau af databeskyttelse opnås gennem tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der sikrer:
- Kontinuerlig fortrolighed, integritet, tilgængelighed og robusthed af virksomhedernes digitale behandlingssystemer og -tjenester i forhold til en risikovurdering for hvert system og hver type information.
- Brug af pseudonymisering og kryptering, hvor det er relevant, især ved udveksling af data med databehandlere og eksterne parter.
- Evnen til at genoprette dataadgang og -tilgængelighed i tilfælde af fysiske eller tekniske hændelser.
- Rutinemæssige procedurer for test, vurdering og evaluering af databeskyttelsessikkerhed.
- Beskyttelse af IT-aktiver, persondata og andre data under virksomhedernes kontrol.
Sikkerhedsniveauet opretholdes gennem:
- Løbende retningslinjer og procedurer, der sikrer, at datasikkerhed er integreret i virksomhedernes drift og arbejde.
- Sikre, at eksterne leverandører, konsulenter og partnere overholder gældende databeskyttelseslove og virksomhedens standarder gennem kontrakt- og leverandørstyring.
- Analyse af konsekvenserne af behandling af personoplysninger og passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger ved indførelse af nye IT-systemer. Ledelsen skal sikre, at databeskyttelsespolitikken overholdes og vedligeholdes.
4. Organisation og ansvar
Alle medarbejdere er ansvarlige for datasikkerheden og skal følge virksomhedens databeskyttelsespolitik, retningslinjer og procedurer som beskrevet i databeskyttelseshåndbogen. Planlægning, implementering og kontrol af datasikkerhed defineres af virksomhedens ledelse, som også er ansvarlig for at implementere og vedligeholde datasikkerhedssystemet og overvåge sikkerhedshændelser. Ledelsen skal definere ansvarsområder for systemer, adgangskontrol, kontrakter og behandling af hændelser og sikre, at medarbejderne er uddannet i databeskyttelse. Databeskyttelsespolitikken skal gennemgås og godkendes mindst en gang om året eller i situationer, der kræver det.
5. Håndbog i databeskyttelse
Databeskyttelsespolitikken uddybes af ledelsen gennem retningslinjer og procedurer i databeskyttelseshåndbogen. Dette dokument omfatter følgende hovedområder:
a) Retningslinjer for medarbejdernes håndtering af sikkerhed.
- Fortrolig håndtering af persondata.
- Regler for login og adgangskoder.
- Regler for brug af mobil- og IT-udstyr.
- Regler for brug af internettet.
- Regler for e-mail, herunder sikker e-mail og privat brug af virksomhedens e-mail.
- Regler for download af programmer og spil.
b) Retningslinjer for adgangskontrol.
c) Retningslinjer for behandling af data på mobile enheder.
d) Retningslinjer for sikker e-mailkommunikation med kunder, klienter og myndigheder.
e) Retningslinjer for netværksstyring, herunder trådløse netværk.
f) Retningslinjer for håndtering af sikkerhedshændelser (brud), herunder rapportering af brud til Datatilsynet og de registrerede, og procedurer for reetablering og rettelse af personoplysninger.
g) Principper og procedurer for behandling af personoplysninger (se afsnit 6).
h) Retningslinjer for styring af IT-leverandører og databehandlere, herunder databehandlingsaftaler og sikkerhedsniveauer.
6. Principper og procedurer for behandling af persondata
Ledelsen fastlægger principper og procedurer for behandling af personoplysninger med fokus på overholdelse af persondataforordningen (GDPR) og den danske databeskyttelseslov. De dokumenterede procedurer omfatter:
- Principper for behandling af personoplysninger.
- Brug af samtykke som grundlag for behandling af personoplysninger, når det er nødvendigt.
- Procedurer for udøvelse af de registreredes rettigheder, herunder anmeldelse ved registrering, udøvelse af retten til berigtigelse, sletning eller begrænsning af behandling samt retten til dataportabilitet.
- Udarbejdelse af et register over behandlingsaktiviteter, der involverer personoplysninger.
7. Risikovurdering og dataklassificering
Risikovurdering
Virksomhederne tilstræber at være opmærksomme på eventuelle risici og etablere et passende og tilstrækkeligt sikkerhedsniveau baseret på en risikovurdering, både elektronisk og fysisk. Ledelsen er aktivt involveret i risikovurderingen og er ansvarlig for at evaluere trusler, konsekvenser og risici i forbindelse med både automatiseret og manuel databehandling. Ledelsen foretager en årlig gennemgang af risikovurderingen, og den revideres i tilfælde af større ændringer i opgaver, leverandører og databehandlingssystemer.
Klassificering af data
For at sikre, at systemer og data opretholder det rette sikkerhedsniveau, skal de klassificeres. Data- og systemklassificering tager højde for tilgængelighed, integritet (pålidelighed) og fortrolighed.
- Tilgængelighed: Systemer og data skal være tilgængelige for autoriserede personer, når det er nødvendigt. Høj tilgængelighed er især vigtig for data og IT-systemer, der bruges i forbindelse med persondata og personaleadministration.
- Integritet og pålidelighed: Data skal være korrekte, pålidelige, nøjagtige, opdaterede og komplette. Dette er afgørende for behandling af personoplysninger og personaleadministration.
- Fortrolighed: Kun autoriserede personer har adgang til persondata, og de skal beskyttes mod uautoriseret adgang eller offentliggørelse. Personoplysninger behandles altid fortroligt og videregives kun med samtykke eller lovhjemmel.
8. Overtrædelse af databeskyttelsespolitikken
Alle medarbejdere i virksomhederne er forpligtet til at overholde den gældende datasikkerhedspolitik, herunder relaterede retningslinjer, procedurer og vedhæftede dokumenter. Alle medarbejdere modtager en kopi af de vigtigste bestemmelser om datasikkerhed ved ansættelsens start.
9. Afvigelser
Hvis der opstår situationer, hvor kravene i databeskyttelsespolitikken undtagelsesvis ikke kan opfyldes, skal de godkendes af ledelsen, dokumenteres, og der skal implementeres alternative sikkerhedsforanstaltninger. Alle sikkerhedshændelser registreres.
Forberedelse og ikrafttræden
Ændringer i sikkerhedsdokumentationen skal indsendes og godkendes af ledelsen.
Definitioner
- Fortrolighed: Kun autoriserede personer har ret til at behandle oplysningerne, som kun bør være tilgængelige for autoriserede personer.
- Integritet: Data skal være korrekte, pålidelige, nøjagtige, opdaterede og komplette. Dette omfatter også backup og duplikering af systemer.
- Tilgængelighed: Systemer og data skal være tilgængelige for autoriserede personer, når det er nødvendigt.
- Robusthed: Systemernes og tjenesternes modstandsdygtighed over for skadelige hændelser, herunder beskyttelse mod fejl, køling, nødstrømsanlæg, brandslukning osv.
- Pseudonymisering: Behandling af personoplysninger på en måde, så de ikke kan henføres til en bestemt registreret uden yderligere oplysninger.
- Kryptering: Processen med at omdanne data til en ulæselig form for tredjeparter.
- Kontinuerlig: Kontinuerlig vedligeholdelse af fortrolighed, integritet, tilgængelighed og robusthed gennem tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
- Politik for databeskyttelse: Det overordnede dokument, der fastlægger krav og mål for databeskyttelse, efterfulgt af mere detaljerede retningslinjer, procedurer og instruktioner i databeskyttelseshåndbogen.
- Retningslinjer: Konkrete beskrivelser af, hvordan sikkerhedspolitikken implementeres.
- Procedurer og instruktioner: Specifik vejledning til detaljeret implementering af retningslinjerne på afdelingsniveau.
- Sikkerhedsspørgsmål: Alle forhold, der påvirker informationssikkerheden med hensyn til fortrolighed, pålidelighed og tilgængelighed.
- Sikkerhedshændelser: Omfatter alle hændelser, der påvirker databeskyttelsessikkerheden, herunder sikkerhedsbrud.
Årlig prisjustering baseret på gældende prisindeks
Vi tilstræber at sikre gennemsigtighed og klarhed i vores handelsbetingelser for vores kunder. Som en del af vores forpligtelse til at opretholde fair forretningspraksis og skabe stabilitet forbeholder vi os ret til årligt at justere priserne på vores produkter eller tjenester i overensstemmelse med det gældende prisindeks.
Vores mål med denne årlige prisjustering er at sikre, at priserne på vores produkter og tjenester forbliver rimelige og afspejler ændringer i markedet og den generelle økonomiske udvikling. Den anvendte prisjusteringsproces vil tage højde for relevante faktorer og variabler, der påvirker omkostningerne ved vores produkter og tjenester.
Vi prioriterer gennemsigtighed og retfærdighed, og vores beslutning om prisjustering vil altid tage hensyn til vores kunders interesser. Vi forpligter os til at informere vores kunder om enhver prisjustering i god tid, normalt før justeringen træder i kraft. Det giver vores kunder mulighed for at forstå ændringerne og træffe de nødvendige beslutninger i forhold til deres engagement med os.
Vi opfordrer vores kunder til at kontakte vores kundeservice, hvis der er spørgsmål eller bekymringer vedrørende vores årlige prisjustering. Vores mål er at opretholde en åben og konstruktiv dialog med vores kunder, så vi sammen kan sikre de bedst mulige vilkår og løsninger for alle involverede parter.
Klager
Hvis du som privat forbruger vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@cardiocare.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg naevneneshus.dk
Hvis du bor i et andet EU-land end Danmark, kan du indgive en klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Vi takker for jeres fortsatte samarbejde og tillid til vores produkter og tjenester.